Tilbage Tilmeld dit website nu

Betydning af alle de forskellige metatags & hvordan man bruger dem

 

Metatags Indflydelses Meter

Tag et kig på listen over alle metatags. På hvert metatags har du mulighed for, at klikke for ekstra oplysninger og detaljer. Vi vil forsøge, at forklarer for hver enkelt metatag og html-tags indflydelse for dit websites placering på søgemaskinerne.

Der er mange metatags og html-tags og selvfølgelig har ikke alle indflydelse på søgeresultatet. Fx har html cookie tag ikke nogen indflydelse for websitets placering på søgemaskinerne. Men titlen på dit website, keywords/ søgeord og description/ beskrivelse metatags er meget vigtige. Denne liste over metatags og deres indflydelse på søgeresultaterne, vil give dig alle de grundlæggende oplysninger.

Der er en forskel mellem HTML og XML. Hvis du ser i slutningen af ​​en linje "/> Det betyder, at det er xml, hvis du ser"> det er html.

De vigtigste metatags & hvordan burger du dem.

  

<title>relevant og attraktive sætning </title>
Titlen er den første, klik-mulige, sætning, der ses som et søgeresultat.

 

<meta name="description" content="beskrivelse">
En beskrivelse af din hjemmeside på 3 eller 4 linjer


<META NAME="KEYWORDS"
Keywords som du ønsker din hjemmeside skal findes på

<META NAME="GENERATOR" eller NAME="FORMATTER 
En beskrivelse af det program du bruger til din hjemmeside

<META NAME="Revist-after"
Angiver hvornår søgerobotterne bør besøge hjemmesiden ved evt. ændringer fx. 30 days

<META NAME="COPYRIGHT"
Ejerens copyright af billeder og tekst som er benyttede på hjemmesiden.

<META NAME="WEB_AUTHOR"
Navnet på den person eller firma som har lavet hjemmesiden.

<META NAME="REPLY-TO"
Web-masteres e-mail adresse

<META NAME="ROBOTS"
Hvor langt kan robotterne komme på din hjemmeside.

<META HTTP-EQUIV
Der er forskellige som kan bruges:
 
<META HTTP-EQUIV="EXPIRES"
Fortæl browseren hvornår den skal loade en ny side
fx (Data skal være i RFC850 format )
<META HTTP-EQUIV="EXPIRES" CONTENT="Mon, 27 Sep 1999 14:00:00 GMT">

<META HTTP-EQUIV="pragma" CONTENT="no-cache">
Dette tag sørger for at hjemmesiden ikke placeres i søgemaskinens cache. Dette kan blive en fordel hvis der jævnligt kommer nyt indhold på siderne.

<META HTTP-EQUIV="Window-target" CONTENT="_top">
Dette sikre at andre ikke kan få din hjemmeside vist i frame

<META HTTP-EQUIV="Set-Cookie"
CONTENT="name=data; path=path; expires=Day, DD-MMM-YY HH:MM:SS ZON">
Med dette cookie-tag kan du placerer cookies som skal vise det midlertidigt indhold eller indtil en bestemt dato
EXEMPLE:
<META HTTP-EQUIV="Set-Cookie" CONTENT="ACCOUNT=9983373; path=/; expires=Thursday, 20-May-99 00:15:00 GMT">

<META HTTP-EQUIV=PICS-Label
Denne seperate tag "værdisætter" billederne på din hjemmeside, fx. "vold", "erotik" eller "for alle ældre"
PICS = Platform for Internet Content Selection
Mere information om denne standard kan findes på  www.w3.org/PICS

<META name="classification" CONTENT="Internet">
Beskrivelse af din hjemmesides klassifikation fx. om hjemmesiden er for børn 

<META HTTP-EQUIV="Refresh>
The refresh-tag vil automatisk overføre siden til andre sider.
EXEMPLE
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="30; ,URL=http://www.domainenavn.dk/page2.html">
"30" er det antal sekunder og page2.html er siden de besøgende vil blive overført til.

Mindre kendte metatags og deres funktioner
<META NAME="Identifier-URL" CONTENT="http://www.dit-domainenavn.dk">
<META NAME="distribution" CONTENT="Global">
<META NAME="note" CONTENT="placer extra keywords">
<META NAME="subject" CONTENT="subject af din hjemmeside">
<META NAME="Copyright" CONTENT="dit firmanavn">
<META NAME="Language" CONTENT="DK">
<META NAME="contactName" CONTENT="fx. Hr. Jensen">
<META NAME="contactOrganization" CONTENT="Jensen aps">
<META NAME="contactStreetAddress1" CONTENT="Adresse">
<META NAME="contactZipcode" CONTENT="Postnr.">
<META NAME="contactCity" CONTENT="By fx København">
<META NAME="contactCountry" CONTENT="Land fx. Danmark">
<META NAME="contactPhoneNumber" CONTENT="+45 00 00 00 00">
<META NAME="contactFaxNumber" CONTENT="+45 00 00 00 00">
<META NAME="contactNetworkAddress" CONTENT="email@domain-navn.dk">
<META NAME="linkage" CONTENT="http://www.domain-navn.dk">
<META NAME="dc.language" CONTENT="DK">
<META NAME="dc.source" CONTENT="http://www.dit-domain-navn.dk">
<META NAME="dc.relation" CONTENT=http://www.dit-andet-domain-navn.dk>
<META NAME="dc.title" CONTENT="En title fx. Doktor  Jensen">
<META NAME="dc.keywords" CONTENT="Flere keywoords">
<META NAME="dc.subject" CONTENT="subject af din hjemmeside">
<META NAME="dc.description" CONTENT="Extra description">

 

Google bruger forskellige metatags. Den først tag er at undgå at hjemmesiden bliver tilføjet søgemaskinernes cache. En cache er en arkiveret version af en hjemmesiden som er gemt i Googles index. Dette gør det muligt at vise noget af hjemmesiden som af en eller anden grund ikke er tilgængelig på den orginale hjemmeside. Hvis du vil undgå dette skal du bruge arkivfunktionen som er vist i nedenstående tag:

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOARCHIVE">


Dette tag kan bruges af alle søgemaskiner. Specielt for Google kan du udskifte ordet "robot" med "Googlebot". Google viser altid en lille del af teksten fra hjemmesiden i deres resultatoversigt. Disse tekstfragmenter kan undgåes i Googledatabasen ved at benytte nedenstående tags:

<META NAME="GOOGLEBOT" CONTENT="NOSNIPPET">


Søgemaskinerne er ret hurtige til at fjerne hjemmesider fra deres index end de er til at tilføje din hjemmeside.

Vi foreslår at du bruger Metatags i din index.html eller index.html.page. På de andre undersider er det ligeledes vigtigt at bruge nogle andre keywords og metatags

Alle informationer til at lave metatags kan findes på MetaTags-Wizard.

 

Metatags Indflydelses Meter Hvad betyder det ?

Metatags er en del af HTML tags. Titel-tags, heading-tags, body- tags, metatags og alt-tags. En godt website kan ikke undvære dem!


Hvilken indflydelse af disse metatags?

Metatags resumé – Vigtige SEO ting at huske på

 

Vi foreslår, at du benytter metatags i din index.htm eller index.html side. Dernæst på andre vigtige sider og sidst men ikke mindst, på alle siderne af websitet. Husk….lav forskellige metatags til hver side. Det er hårdt arbejde, men det lønner sig da det vil tiltrække ekstra besøgende til dit website.
  1. Læs hvorfor metatags er vigtige og deres betydning på søgemaskinerne.
  2. Benyt vores metatags code generator til at lave korrekte metatags.
  3. Benyt vores website analyzer til at få professionel rådgivning fra vores metatags experter.
  4. Tilmeld dit website til søgemaskinerne og vælg en af følgende pakker:
Metatags Free Trial Order our USA Package Order our North Atlantic package Order our World Package
Gratis Prøve Den Danske Pakke EURO pakken World Wide Pakken
       
metatags, liste, oversigt, betydning, forskellige, meta tags, hvordan, bruger, seo, html Tags: metatags, liste, oversigt, betydning, forskellige, meta tags, hvordan, bruger, seo, html

 

© 2017 - Part of the MetaTags Company Inc. - Sidst opdateret den 22-09-2017